نماینده ولیفقیه در خراسان رضوی گفت: پویش «ایران همدل» با این رویکرد و بینش بین مردم تبیین و ترویج شود که امروز امت اسلام در حال جنگ است و باید از صف مقدم این جبهه که فلسطین و لبنان است، پشتیبانی کنیم.
خوشبختی انسان در بندگی خداوند است
استاد حوزه علمیه خراسان در جلسه اخلاق اداری که در ساختمان محراب برگزار شد، با بیان اینکه در فطرت هر انسان، کمالجویی وجود دارد و همه از بدبختی گریزانند، گفت: اگر در کل قرآن با این رویکرد تدبر کنیم که کمال انسان در چیست، به یک کلمه میرسیم و آن «عبودیت» است؛ یعنی کمال انسان در عبودیت و بندگی است.
بهگزارش روابطعمومی مرکز رسیدگی به امور مساجد استانهای خراسان، حجتالاسلام والمسلمین باقریکیا، استاد حوزه علمیه خراسان در جلسه اخلاق اداری این مرکز که در ساختمان محراب برگزار شد، با اشاره به ضرورت تفکر در سه زمینه عالمشناسی، خداشناسی و هدفشناسی به تبیین هدفشناسی و پاسخ به سؤالات «چرا خداوند ما را به این دنیا آورده، چرا نگه داشته و چرا میبرد» پرداخت.
وی با بیان اینکه در فطرت هر انسان، کمالجویی وجود دارد و همه از بدبختی گریزانند، گفت: بیشتر انسانها از ابتدا تاکنون در دو امر خطا میکنند؛ اول اینکه کمال و خوشبختی انسان در چیست و دوم اینکه راه کمال و خوشبختی چیست.
این استاد اخلاق با اشاره به اینکه عقل و علم بشری نمیتواند جواب این سؤالات را بدهد، گفت: باید برای پاسخ به این سؤالات سراغ خالق انسان برویم و اگر در کل قرآن با این رویکرد تدبر کنیم که کمال انسان در چیست، به یک کلمه میرسیم و آن «عبودیت» است که در آیه «وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنْسَ إِلَّا لِیَعْبُدُونِ» (ذاریات، 56) به آن اشاره شده است.
وی افزود: کمال انسان در عبودیت و بندگی است و این عبودیت عهد خداوند با انسان در عالم ذر است که در این آیه بیان شده است: «أَلَمْ أَعْهَدْ إِلَیْکُمْ یَا بَنِی آدَمَ أَنْ لَا تَعْبُدُوا الشَّیْطَانَ ۖ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُبِینٌ * وَأَنِ اعْبُدُونِی ۚ هَٰذَا صِرَاطٌ مُسْتَقِیمٌ». (یس، 60 و 61)
حجتالاسلام والمسلمین باقریکیا، تصریح کرد: این صراط مستقیم که در شبانهروز در نمازهای خود آن را طلب میکنیم، بهمعنای عبودیت است، راه عبودیت، دین است و از راه دین باید خدا را بندگی کرد.
وی در پایان با اشاره به تلاش دشمنان در ایجاد گمراهی و اینکه زمینه دینگریزی در جوانان وجود دارد، گفت: از این جهت دین باید خیلی عمیق تفسیر شود و در جهاد تبیین اول باید دین را تبیین کرد و بعد سراغ تبیین مسائل سیاسی رفت.